18-21 червня 2020 року в місті Суми відбулася школа-тренінг по соціальним конфліктам. Група виявила високу мотиваційну готовність до опанування навичками рефлексії участі в конфлікті. Цю готовність підтвердили і висловлені на початку діяльності школи очікування, зокрема, були озвучені бажання ознайомитися з питаннями асертивності, можливостей попередити та врегулювати конфлікт, медіації тощо. Оскільки ці очікування надзвичайно точно виражали програму школи-тренінгу, учасники активно включилися в роботу і зберігали високу працездатність протягом всіх чотирьох днів.

Різноманітний віковий та регіональний склад групи позитивно вплинув на результати тренінгу: більшість учасників були готові ділитися власним досвідом, допомагали іншим у разі виникнення труднощів усвідомлення. Дійсно високий рівень толерантності, з яким учасники сприймали особистісну позицію кожного, пояснюється особистісною готовністю учасників, досвідом участі у тренінгових заходах, зацікавленістю в тематиці.

Представниці та представники з 9 регіонів України відпрацьовували навички розрізнення стадій соціальних конфліктів, розуміння суб’єктивності інциденту конфліктів з власною участю. Від учасників був запит по питанню доцільності застосування стратегій поведінки в конфлікті, тому тренера особливу увагу приділили стратегіям залежно від зовнішніх та внутрішніх умов залучення до конфлікту. Для того, щоб набути не лише навичок, але і досвіду вирішення конфліктних ситуацій, учасники та учасниці під керівництвом тренерів використовували імпровізаційні техніки, зокрема, методи психодрами.

Також запити та очікування учасників стосувалися питань: які існують методи маніпуляції, та як протистояти маніпулятивному впливу; практичні навички ведення переговорів; як уникати конфліктів, як зупинитися і не вступати в конфліктну ситуацію; які існують прийоми медіації; хто може виступати в ролі медіатора; як вирішити внутрішні конфлікти; хто може стати суб’єктом взаємодії у вирішенні соціальних конфліктів, хто може підтримати та допомогти з боку влади, громадських організацій і т.і.

Вдалося реалізувати всі заплановані види і форми роботи: групова, індивідуальна, робота в колі, робота в міні-групі, вправи «учасник-група». Незважаючи на інформаційну насиченість тренінгових днів, учасники активно сприймали теоретичні інформаційні блоки, які одразу опрацьовували на практиці.

Протягом всіх днів підтримувався особистий мотив саморозвитку за рахунок внутрішнього аналізу усіх досліджуваних питань на прикладі особистісно значимого конфлікту з актуального минулого.