Другий день тренінгу розпочався з узагальнення отриманих напередодні знань та навичок, Учасниці презентували результати виконаного домашнього завдання, пригадали відмінності між владою та лідерством.

 
Тренерка Андріана Костенко, викладачка Сумського державного університету та керівниця Гендерного ресурсного центру, розповіла про мотивацію та цілепокладання, необхідні для розвитку лідерських якостей. Учасниці в групах намагалися провести оцінку внутрішніх ресурсів та визначити особистісні, сімейні та соціально-культурні фактори ризику, а також захисні фактори (вміння та навички, цінності та віра, мережеві фактори), які заважають розвиватися.

Учасниці склали власну «карту цінностей», розглянувши, як розподіляються час та ресурси в їх сімейному, професійному та особистому житті, далі підрахували який відсоток випадає на кожну сферу та проговорили, чи хотіли б щось змінити в отриманій «картині» та на користь чого.


З’ясували які існують мотиватори лідера: обов’язки, мрії, цілі та амбіції, конкуренція, конфліктні та кризові ситуації, страх, бажання реалізувати свої потреби. Учасниці дійшли до висновку, що внутрішня мотивація є більш ефективною та потужною, ніж зовнішня, і дізналися як зовнішній вплив може сформувати внутрішню мотивацію. Визначивши пріоритетні напрямки для розвитку своєї громади, лідерки мають розробити певну систему мотивації., а також використовувати зовнішні стимули таким чином, щоб вони перетворювалися у внутрішні для більш дієвої роботи в своїй команді.