24-25 червня 2020 року в Сумському державному університеті відбувся тренінг “Блогерство як засіб миротворчості” в рамках Програми по відновленню миру та діалогу для внутрішньо переміщених жінок “Голос жінки має силу 2020”. В ному взяли участь амбасадорки та представники їх команд з Сум, Глухова, Конотопу та Ромнів, студенти, викладачі, журналісти та майбутні блогери.

 

В якості тренера ми запросили Дмитра Тіщенка, експерта з блогерства, журналіста, правозахисника, керівника та засновника Громадської організації «СУМИ ЛАЙВ», фасилітатора програми Active Citizens.

Учасники та учасниці тренінгу поділилися власними очікуваннями, розглянули комунікацію як дієвий інструмент захисту своїх прав та фокусування уваги на проблемі, обговорили приклади вирішення завдань громадських активістів за допомогою блогів.

Розглянули процес створення посту від “А” до “Я”: як ваш досвід перетворюється на ідею посту, який краще обрати формат представлення інформації, як визначитися з цільовою аудиторією та скласти план, створити та запостити контент та отримати зворотній зв’язок.

Для ведення блогу, створення каналу на YouTube та розвитку груп в соціальних мережах потрібно знати навіщо та для кого ви пишете (знімаєте відеоблоги). Тому учасники детально розглянули як скласти портрет цільової аудиторії, які використовувати меседжі, на яких платформах та в яких соціальних мережах шукати свою аудиторію. Учасники цікавилися рекламними можливостями Facebook та Instagram для просування власних матеріалів — ми розглянули можливості таргетування реклами.

Покроково розібрали техніку “сторітейлінгу” (story telling – англ. “розповідати історію”). Це техніка оповіді, при якій блогер повністю занурює аудиторію в свою розповідь, змушуючи їх бути не просто спостерігачами, але і співучасниками подій, про які йде мова. В процесі створення посту-історії читачі (глядачі чи слухачі) мають одразу зрозуміти, що ви хочете їм сказати. Для того, щоб навчитися одразу зацікавлювати майбутню цільову аудиторію учасники та учасниці тренінгу виконали практичне завдання – записали 15-тисекундний відеоролик – сторіз із анонсом свого майбутнього тексту.

Розібрали базові правила сторітелінгу, які є універсальними не лише для написання текстів. Розглянути теоретичну частину, чому саме історії людьми сприймаються краще.

Присутні цікавилися як коректно і стильно оформлювати публікації на блог-платформах та в соціальних мережах. Розібрали кілька кейсів провідних українських медіа, на які варто орієнтуватися для натхнення, переймання досвіду та слідкування за сучасними тенденціями в блогінгу. Також тренер запропонував учасникам список медіа, за якими варто слідкувати. Для закріплення практичних навичок ми в імпровізованій формі провели Elevator Pitch і попрактикувалися просувати соціальні ідеї.

Учасники приймали активну участь у всіх запропонованих формах роботи, ділилися ідеями та обмінювалися досвідом, надихалися цікавими прикладами, створювали свої перші пости. Ми дуже раді, що в амбасадорок проекту та представників їх команд була можливість взяти участь в цьому тренінгу і  впевнені, що перші кроки в блогінгу будуть вдалими.