26 вересня у Білорусі стартував тижневий тренінг «PR tools for a good reputation». Проект розкрив різні аспекти піар-стратегії для громадських організацій. Журналістка Центру досліджень регіональної безпеки СумДУ, волонтер ГО «Інтелект Сумщини» Яна Дирявська стала учасником тренінгу і виділила основні тези. Тож, як піарити ГО і робити це якісно, читайте далі…
26 вересня у Білорусі стартував тижневий тренінг «PR tools for a good reputation». Проект розкрив різні аспекти піар-стратегії для громадських організацій. Журналістка Центру досліджень регіональної безпеки СумДУ, волонтер ГО «Інтелект Сумщини» Яна Дирявська стала учасником тренінгу і виділила основні тези. Тож, як піарити ГО і робити це якісно, читайте далі…
Чому акцент зроблений на піарі громадських організацій?
Саме небюджетні організації частіш за все потерпають від таких чинників як:
1. Недостатня кількість кадрів, які б могли займатися піаром ґрунтовно.
2. Волонтери організацій не завжди мають достатній досвід у сфері відносин з громадськістю.
3. Відсутність фінансування.
У ході тренінгу учасники проекту мали можливість дізнатися, як ці проблеми вирішити. Отже, по черзі.
Що робити, якщо вашій організації не вистачає людини, яка займатиметься піаром?
Відповідь проста – залучати до роботи зацікавлених в отриманні досвіду студентів. Проте важливо пам’ятати: головний чинник якісної роботи волонтерів – їх інтерес до активності вашої організації. Крім того, є необхідність:
- регулярно проводити зустрічі з робітниками організації, щоб тримати їх в курсі всіх подій в ГО, вчасно інформувати їх;
- обов’язково підтримувати з ними контакт, вітати зі святами тощо;
- оптимізувати роботу з волонтерами (перший крок – створити їх список в будь-якому зручному для вас форматі).
Як вирішити проблему недосвідченості?
По-перше, важливо тримати контакти з журналістами: запрошувати їх на заходи, проводити неформальні зустрічі, моніторити публікації, простежувати хто про що пише і для кого ваша тема може бути корисною, зацікавлювати їх нестандартними подіями тощо. Також для медіа-робітників ви можете влаштовувати круглі столи, прес-конференції, презентації і т. д.
По-друге, обов’язково треба зробити ваші сторінки в соціальних мережах, сайтах «живими». Важливо працювати над візуалізацією, тобто створювати якомога якісний контент не тільки в текстовому форматі, але й приділяти особливу увагу фотографіям і відео. Постійне оновлення інформації – запорука вдалого піару.
По-третє, добре, якщо ваша організація матиме рекламні матеріалилоготипом ГО, такі як футболки, чашки, ручки, брошури, стікери, листівки тощоз.
Де шукати фінансової підтримки?
Існує кілька способів отримати фінансування, серед них найбільш актуальними є краудсерсінг (залучення до вирішення тих чи інших проблем широкого кола осіб на добровільних засадах) і краудфандінг (колективне співробітництво людей, які добровільно об'єднують свої гроші або інші ресурси разом, щоб підтримати зусилля ГО). В Інтернеті представлено багато платформ вищеописаних видів фінансування.
Також безумовно корисним буде бізнес-співробітництво. Ви можете намагатися налагодити контакти з місцевими бізнесменами, які б могли, наприклад, надати своє приміщення на короткий термін для проведення деяких заходів ГО. В свою чергу ви можете запропонувати їм розміщення їх емблеми, логотипу, згадування про компанію в соцмережах тощо. Це приверне увагу вашої цільової аудиторії, а отже допоможе ібізнес-партнеру. Важливо ні в якому разі не забувати про ваших спонсорів. Обов’язково складіть їх список з контактами і, якщо потрібно, з невеликим нагадування про те, чим вони займаються і чим допомагали.
Вище описані лише деякі аспекти піару, висвітлені на тренінгу. Познайомитись детальніше з матеріалами проекту ви можете за посиланнями нижче.
Організатором проекту є компаніяAmber Initiatives, основна діяльність якої спрямована надавати практичну допомогу заробітчанинам з країн Євросоюзу в дотриманні законодавства Великобританії та в вирішенні їх складних проблем. За проведення тренінгу окреме спасибі фінансованій Європейською комісією програмі Erasmus+.