26 вересня у Білорусі стартував тижневий тренінг «PR tools for a good reputation». Проект розкрив різні аспекти піар-стратегії для громадських організацій. Журналістка Центру досліджень регіональної безпеки СумДУ, волонтер ГО «Інтелект Сумщини» Яна Дирявська стала учасником тренінгу і виділила основні тези. Тож, як піарити ГО і робити це якісно, читайте далі…

 26 вересня у Білорусі стартував тижневий тренінг «PR tools for a good reputation». Проект розкрив різні аспекти піар-стратегії для громадських організацій. Журналістка Центру досліджень регіональної безпеки СумДУ, волонтер ГО «Інтелект Сумщини» Яна Дирявська стала учасником тренінгу і виділила основні тези. Тож, як піарити ГО і робити це якісно, читайте далі…

Чому акцент зроблений на піарі громадських організацій?

Саме небюджетні організації частіш за все потерпають від таких чинників як:

1. Недостатня кількість кадрів, які б могли займатися піаром ґрунтовно.

2. Волонтери організацій не завжди мають достатній досвід у сфері відносин з громадськістю.

3. Відсутність фінансування.

У ході тренінгу учасники проекту мали можливість дізнатися, як ці проблеми вирішити. Отже, по черзі.

Що робити, якщо вашій організації не вистачає людини, яка займатиметься піаром?

Відповідь проста – залучати до роботи зацікавлених в отриманні досвіду студентів. Проте важливо пам’ятати: головний чинник якісної роботи волонтерів – їх інтерес до активності вашої організації. Крім того, є необхідність:

- регулярно проводити зустрічі з робітниками організації, щоб тримати їх в курсі всіх подій в ГО, вчасно інформувати їх;

- обов’язково підтримувати з ними контакт, вітати зі святами тощо;

- оптимізувати роботу з волонтерами (перший крок – створити їх список в будь-якому зручному для вас форматі).

Як вирішити проблему недосвідченості?

По-перше, важливо тримати контакти з журналістами: запрошувати їх на заходи, проводити неформальні зустрічі, моніторити публікації, простежувати хто про що пише і для кого ваша тема може бути корисною, зацікавлювати їх нестандартними подіями тощо. Також для медіа-робітників ви можете влаштовувати круглі столи, прес-конференції, презентації і т. д.

По-друге, обов’язково треба зробити ваші сторінки в соціальних мережах, сайтах «живими». Важливо працювати над візуалізацією, тобто створювати якомога якісний контент не тільки в текстовому форматі, але й приділяти особливу увагу фотографіям і відео. Постійне оновлення інформації – запорука вдалого піару.

По-третє, добре, якщо ваша організація матиме рекламні матеріалилоготипом ГО, такі як футболки, чашки, ручки, брошури, стікери, листівки тощоз.

Де шукати фінансової підтримки?

Існує кілька способів отримати фінансування, серед них найбільш актуальними є краудсерсінг (залучення до вирішення тих чи інших проблем широкого кола осіб на добровільних засадах) і краудфандінг (колективне співробітництво людей, які добровільно об'єднують свої гроші або інші ресурси разом, щоб підтримати зусилля ГО). В Інтернеті представлено багато платформ вищеописаних видів фінансування.

Також безумовно корисним буде бізнес-співробітництво. Ви можете намагатися налагодити контакти з місцевими бізнесменами, які б могли, наприклад, надати своє приміщення на короткий термін для проведення деяких заходів ГО. В свою чергу ви можете запропонувати їм розміщення їх емблеми, логотипу, згадування про компанію в соцмережах тощо. Це приверне увагу вашої цільової аудиторії, а отже допоможе ібізнес-партнеру. Важливо ні в якому разі не забувати про ваших спонсорів. Обов’язково складіть їх список з контактами і, якщо потрібно, з невеликим нагадування про те, чим вони займаються і чим допомагали.

Вище описані лише деякі аспекти піару, висвітлені на тренінгу. Познайомитись детальніше з матеріалами проекту ви можете за посиланнями нижче.

Організатором проекту є компаніяAmber Initiatives, основна діяльність якої спрямована надавати практичну допомогу заробітчанинам з країн Євросоюзу в дотриманні законодавства Великобританії та в вирішенні їх складних проблем. За проведення тренінгу окреме спасибі фінансованій Європейською комісією програмі Erasmus+.

 

Дирявська Яна